sobota, 25 lutego 2017

Szybkie ciasto powiedzmy.... z gruszką ;)

Szybkie ciasto weekendowe i nie tylko
Składniki:
2 i 1/2 szklanki mąki tortowej
1 szklanka cukru
200 g masła w cienkich plastrach
2 całe jaja
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
dodatkowo:
cynamon + owoce świeże

Prosto z pieca na rękawicy kuchennej od Green Gate (dla chętnych tutaj)

Nagrzewamy piekarnik do 160 st. C (termoobieg - ale niekoniecznie) i w tzw. międzyczasie mieszamy składniki. Ja to robię w robocie kuchennym. Trwa 5 minut. Uzyskamy lepkie, klejące się do rąk ciasto, którego nie sposób "ogarnąć" wałkiem. Ja o tym nie wiedziałam, gdy dostałam przepis i pierwsza partia wylądowała w śmieciach niemal pociągając za sobą kartkę z przepisem...
Dobra wiadomość jest taka, że ponieważ ciasto jest "tłuste" to jeśli mamy dobrej jakości foremki naprawdę nie musimy ich ani smarować, ani posypywać, ani wykładać papierem.
Ciasto można wyłożyć do małych foremek (jak na zdjęciu), lub do większej tortownicy. Ilość składników, które podałam swobodnie wystarcza na ciasto do tortownicy o średnicy 20 cm.
Zakładając, że użyjecie jednej tortownicy: bierzemy 2/3 lepkiego ciasta i budząc w sobie dziecko 😉wyklejamy dno tortownicy + boki na wysokość 1-2 cm. To nie ma wyglądać ładnie ani elegancko - ciasto i tak zrobi się w piekarniku puszyste pod wpływem proszku do pieczenia. Następnie układamy owoce np. gruszki (jabłka, latem rabarbar) Tu uwaga: owoce z dużą ilością wody ( truskawki, jagody) wymagają specjalnego traktowania (mieszania z mąką, bułką tartą). Odradzam używania owoców mrożonych.
Owoce posypuję cynamonem. Pozostałą 1/3 część ciasta układam na owocach w postaci "kleksów". Gdy ciasto urośnie kleksy w większości się połączą a jeśli nie nic nie szkodzi.
Pieczemy ok 25 minut. Ciasto ma się zarumienić, a po sprawdzeniu patyczkiem nie zostawiać klejących śladów. Jeśli się klei, dajmy mu jeszcze 7 minut i sprawdźmy jeszcze raz. Trzeba sprawdzić "centrum ciasta", bo tam zbiera się najwięcej wilgoci.
Gdy ciasto wystygnie można posypać je cukrem pudrem - będzie wyglądało ładniej i będzie jeszcze słodsze 😁 
Udanej zabawy 💛

P.S.
Ja podaję z kleksem gęstego jogurtu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)