niedziela, 13 września 2015

Jesienny niezbędnik

Imbir, cytryna, ulubiony kubek i zapas chusteczek
Wysłałam męża do sklepiku z warzywami po imbir i cytrynę.
- Choroba w domu? - zapytała Ekspedientka z uśmiechem. Jesienny niezbędnik nie był jej obcy. 
Rzeczywiście, jesień dopadła nas zanim jeszcze się zaczęła. Zagrała nie fair. Miało być Babie Lato - moje ulubione. Tymczasem siedzę w kuchni i systematycznie uzupełniam zapasy "herbatki" imbirowej napełniając nią kolejne kubki. 
W środę rozmawiałam ze znajomą przez telefon: jej głos brzmiał fatalnie, ledwie mówiła, z trudem oddychała. Dwa dni później brzmiała zupełnie inaczej - bez porównania lepiej. W odpowiedzi na moje zaskoczenie podała przepis na napar z imbiru*. Wprowadziłam słowa w czyn i zaczęłam poić moje schorowane dzieci wg. receptury p. Joasi. 
Cudowne ozdrowienie, na które liczyłam, nie przyszło, ale jest zdecydowanie lepiej jeśli chodzi o gardła - to potwierdza odkażające działanie imbiru. A katar - cóż, po raz kolejny potwierdza się powiedzenie o tygodniu i 7 dniach.
Czym jest więc jesienny niezbędnik? Korzeń świeżego imbiru, cytryna, ulubiony kubek i miękkie chusteczki. Jeszcze dorzucę krem typu bepanthen dla złagodzenia obtarć przy noskach. 
Ja niezbędnik zastosuję profilaktycznie - żeby nie stracić nic z Babiego Lata :)


* plasterki imbiru (z ok. 3 cm korzenia) zalać 500 ml wody gotować 3 min. Odstawić do ostygnięcia (powinien być ciepły, ale nie gorący). Dodać sporo soku z cytryny (świeżego). Można dosłodzić miodem. Ważne żeby cytrynę i miód dodawać do ostudzonego naparu.

2 komentarze:

  1. Znam ten jesienny niezbędnik i również zimą mi towarzyszy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak miło, że do mnie zajrzałaś! Dziękuję :) Podejrzewam, że dla skutecznego działania niezbędnika trzeba by go wpisać do codziennego menu :) Dużo zdrowia życzę, zwłaszcza w nadchodzącym, wymagającym przedświątecznym tygodniu ;) pozdrawiam ciepło i życzę Udanych, Zdrowych i Uśmiechniętych Świąt , Małgosia

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)