niedziela, 29 marca 2015

Weekendowy lunch


lekkie, zdrowe, pyszne i pięknie podane :)
Składniki: Cukinia, czerwona papryka, czerwona cebula, batat (słodki ziemniak), fenkuł (koper włoski), czosnek, natka pietruszki (do posypania), oliwa z oliwek, świeżo mielony pieprz,  sól (najlepiej choć niekoniecznie grupoziarnista)

Warzywa kroimi na części np. paprykę w paski, cebulę w ósemki, ząbki czosnku obieramy i pozostawiamy w całości, bataty w 2cm grubości kawałki itd. 

pokrojone warzywa "podkręcone" serem
natka pietruszki będzie potrzebna do posypania tuż przed podaniem

Całość mieszamy ze sobą, skrapiamy oliwą, solimy (niewiele), pieprzymy (trochę bardziej) i wkładamy do nagrzanego do 170 st.C piekarnika (termoobieg) na 35 min sprawdzając w międzyczasie czy warzywa nie rumienią się zbyt gwałtownie. Gdyby tak było całość przykrywamy pergaminem. Nasz efekt końcowy ma wyglądać mniej więcej tak:

lekko zarumienione warzywa, miękkie ale nadal piękne w kolorze ;)
Moje warzywa dodatkowo "podkręciłam" wrzucając między nie kawałki sera z pleśnią. Nie musicie oczywiście tego robić. Możecie tuż przed podaniem posypać warzywa parmezanem lub serem feta. Jeśli lubicie bardziej zdecydowane smaki dodajcie do warzyw posiekaną papryczkę chilli. A jeśli lubicie kulinarne nowości zamieńcie batata na korzeń słonecznika (topinambur) - uczciwie przyznam, że jeszcze nie jadłam, ale jego popularność rośnie i jest dużo tańszy. Tradycyjne ziemniaki w tym zestawie nie sprawdzają się najlepiej, ponieważ są zbyt twarde :/
Wielbiciele mięsa mogą oczywiście wkroić w warzywa kawałki dobrej, chudej kiełbaski chociaż ja polecam to danie zdecydowanie jako wegetariańskie :)

Żeby nie mówiono, że mój blog z tematyki dekoracyjnej przeszedł na kulinarną wspomnę mimochodem ;) że moje warzywa zostały pięknie podane na porcelanowych talerzach Green Gate z serii Dora White :)
Jeśli Wam też się podobają zapraszam do sklepu passion4home.pl

Porcelanowy talerz Green Gate z kolekcji Dora White

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)