sobota, 1 listopada 2014

O świątecznych reniferach

Happy Elgur Passion4Home

Zastanawiałam się nad historią łosia w tradycji świątecznej. Przecież zbliżają się święta i temat będzie coraz gorętszy - choć niektórych może słusznie irytować, że o świętach zaczynamy rozmawiać coraz wcześniej.
Wracając do łosia: skąd właściwie się wziął wśród świątecznych dekoracji?
Z całą pewnością, mimo podejrzeń niektórych ;) nie urwał się z zaprzęgu Mikołaja - Mikołajowi towarzyszą renifery, a te choć mniej imponjące rozmiarem (łoś w naturze jest o wiele większy) nie są tak radosnymi zwierzętami jak łosie.
I tu dochodzimy do sedna: łoś w symbolice Ameryki Północnej był i jest wyrazem radości z osiągnięcia celu - prawdziwej, najgłębszej i dziecięco szczerej RADOŚCI.
Poza tym łoś symbolizuje upartość, pewność siebie, pierwotną energię a nawet mądrość - tak mówią źródła kanadyjskie.
Mój sentyment do łosi ma dwa źródła:

  1. jako symbolu radości takiej, która w uśmiechu nie wstydzi się pokazywać zębów :D
  2. spotkanie z łosiem jest zawsze magiczne:
Kiedyś miesiącami jeżdziłam rowerem po lesie w poszukiwaniu łosia. Słyszałam, że są, ale nie potrafiłam ich dostrzec. Być może stały gdzieś blisko za drzewami ukryte wśród liści. Ja ich nie widziałam.
A później przyszedł luty ubiegłego roku i rodzinnie podjęliśmy decyzję o adopcji psa ze schroniska.
Wraz z psem pojawiły się łosie. Naprawdę sporo łosi.


Nie śmieją się, spokojnie patrzą w oczy, ale we mnie za każdym razem gdy je spotykam nrasta szczera, dziecięca radość osiągniętego celu: spotkać łosia ;) A każde spotkanie zawsze jest magicznie...

2 komentarze:

  1. Zachęcona zdjęciem łosia zajrzałam na stronę sklepu internetowego bo potrzebowałam czegoś dekoracyjnego do swoich produktów. I wielkie, mega zaskoczenie pozytywne. Dwie figurki łosi za łaczną kwote poniżej 50 zł netto. Już kupiłam i doszło w świetnym stanie. lepsze niż na zdjęciu.
    Swoją droga to czy Pani sama robi te zdjęcia? A może je Pani skąś birze? Proszę podać link bo potrzebuje podobnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, za wszystkie miłe słowa. Zdjęcia robię sama - to moja pasja a również praca :) Serdecznie zapraszam do dalszego odwiedzania zarówno bloga jak i sklepu www.passion4home.pl

      Usuń

dziękuję za odwiedzenie mojego bloga, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)